Pura vida ! - Reisverslag uit Montezuma, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu Pura vida ! - Reisverslag uit Montezuma, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu

Pura vida !

Blijf op de hoogte en volg Marloes

05 Februari 2015 | Verenigde Staten, Montezuma

Hola!

Ohhhh het is hier zo mooi!
San Jose was eigenlijk maar een lelijke, suffe stad maar was daarom perfect om 2 daagjes bij te komen en een beetje te acclimatiseren.
In San Jose ben ik op de bus gestapt en na een 5 uur durende, prachtige rit in Samara uitgestapt. De bussen zijn hier prima! Toen we halverwege een stop maakte om wat te eten merkte je meteen dat het hier een stuk warmer is.
In Samara had ik al snel een leuk hostel gevonden waar ik de kamer met nog 5 anderen ging delen (Costa Rica is echt een beetje prijzig dus slapen in een privé kamer gaat 'm voorlopig niet worden).
En daar was ie dan, the Pacific ocean! Wat was het fijn om de zee te horen en het warme zand te voelen. Samara is een klein, rustig dorpje met veel Amerikaanse toeristen. Na een paar dagen was het dan ook tijd om verder te gaan. Na een hobbelige, 4 uur durende busrit (gelukkig had ik niet zwaar ontbeten) was ik in Santa Teresa gearriveerd. Wat een paradijs! Al snel vond ik een hostel met alleen maar backpackers en surfers. Het strand was hier nóg mooier. Heel breed en lang waardoor je uren kon blijven lopen. Wat zo fijn is aan de stranden hier is dat ze niet volgebouwd zijn met grote, luxe resorts, maar bezaaid zijn met groene, ongerepte natuur. In de middag is het te warm (30+) om in de zon te liggen, maar door de honderden bomen langs het strand kan je jezelf daar mooi onder verstoppen (veel beter dan een parasol). In Santa teresa heb ik een Canadees stel leren kennen waar ik een aantal dagen mee opgetrokken ben en waarmee ik the Super Bowl (mijn eerste american football wedstrijd) heb gekeken en wat lesjes yoga mee heb gedaan. Daarna was het tijd om afscheid te nemen en weer verder te gaan.
Gisteren ben ik gearriveerd in Montezuma, ook hier is het weer prachtig. Vanochtend (ben elke ochtend rond een uur of 6/7 wakker) heb ik een hele lange wandeling gemaakt langs het strand en door een beschermd, jungle-achtig natuurgebied. Zo mooi (maar nu wel pijnlijke voetjes)!
Eten is hier trouwens prima! Eigenlijk kan je hier van alles krijgen. Echt Costa Ricaans is niet heel speciaal (rijst, bonen, groenten en evt vlees of vis) maar is vaak wel het goedkoopste. Ze houden vooral van veul eten en grote porties dus heb ik vandaag voor het eerst om een doggybag gevraagd en de restjes meegenomen.
Het reizen alleen bevalt me tot nu toe eiigenlijk ook heel goed. Ik ben nog geen moment bang of verveeld geweest en kan echt alles doen waar ik op dat moment zin in heb. Echt een concreet plan heb ik dan ook nog niet gemaakt en kijk per dag een beetje waar ik heen ga.

So far, so good dus allemaal :-)

Oh en mijn kleurtje begint al aardig op die van een echte Costa Ricaanse te lijken en mijn haar krult bijna net zo erg als dat van m'n broer!

Heel veel liefs en warme (hoorde dat het alweer sneeuwde....) groeten van mij!!

X

Ps: Montezuma in Costa Rica kentie niet en vult nu automatisch Montezuma, VS in.. Daar ben ik dus niet ;-)

  • 05 Februari 2015 - 10:14

    Parents:

    Jaloers makend maar fijn om te lezen dat je het goed maakt en dat het daar zo mooi is. We houden contact Lieffie.

  • 05 Februari 2015 - 20:55

    Leo Elle Gijs Pien Jan:

    Heey Marloes,
    Fijn dat het goed met je gaat!!!!!!
    Leuk dat we opeens al je verhalen kunnen lezen en foto's kunnen bekijken!
    Doe de volgende keer maar 'n foto met je krullen.
    Heel veel plezier nog en geniet van de prachtige natuur, zon en strand.
    Dikke kussen Leo Elle Gijs Pien Jan

  • 07 Februari 2015 - 08:25

    Joop:

    ben ook jaloers!!! mooie foto's. zelfs het 'local food' ziet r goed uit. geniet ervan

  • 12 Februari 2015 - 12:42

    Familie Bouwmans:

    Mooi verslag Marloes.ook mooie foto's.
    geniet er maar van.
    grt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montezuma

Nieuw avontuur !

Het is tijd om weer een klein stukje van de wereld te ontdekken :-)

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2015

TUANI

20 Februari 2015

Nicaragua!

05 Februari 2015

Pura vida !

27 Januari 2015

San Jose
Marloes

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3668

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 30 Maart 2015

Nieuw avontuur !

Landen bezocht: