San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes - WaarBenJij.nu San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes - WaarBenJij.nu

San Jose

Blijf op de hoogte en volg Marloes

27 Januari 2015 | Costa Rica, San José

Na een reis van ongeveer 36 (!) uur ben ik dan eindelijk gearriveerd in San Jose. Vanaf Amsterdam (waar ik uitbundig uitgezwaaid ben door m'n parents en Cait) was na 9 uur vliegen Philadelphia mijn eerste stop. Mijn eerste kennismaking met Amerikanen en wolkenkrabbers. Vanuit het vliegtuig zag het er fascinerend uit al die hoge gebouwen, maar vond het niet heel erg om na een paar uur wachten weer door te moeten naar mijn tweede stop, Miami. Klinkt leuk, maar ik had hier een tussenstop van ruim 10 uur. Omdat het nacht was en ik niet zou weten waar ik heen zou moeten besloot ik maar om op het vliegveld te blijven. Genoeg te doen, zou je denken. Helaas viel dat behoorlijk tegen. Ik heb de nacht doorgebracht op een uitgestorven vliegveld waar ik alleen af en toe een verdwaalde toerist of een schoonmaker tegen het lijf liep. De stoelen lagen ook niet zo lekker zoals ik op internet gelezen haD en de vloer was behoorlijk koud en hard dus heb ik me moeten vermaken met CNN en m'n boekjes.
Toen het zonnetje weer begon te schijnen er er weer wat leven in de brouwerij kwam stapte ik in het vliegtuig naar mijn eindbestemming, San Jose. De vlucht er naar toe was al super mooi. We vlogen over een super heldere, blauwe zee en over het sprookjesachtige, groene landschap van Costa Rica.
Toen ik het vliegveld uitstapte en de warme zon op mijn huid voelde stonden er natuurlijk weer tientallen taxichauffeurs om me heen. Maar wat me opviel, ze kennen hier (in tegenstelling tot India) wel het woordje nee en stuurde ze me hier wel de juiste richting op toen ik de weg naar de bushalte vroeg. Er heeft zelfs iemand voor me betaald in de bus omdat ik zelf alleen groot geld bij me had. Een goede eerste indruk dus.
Eenmaal in de stad aangekomen heb ik het eerste hostel uit de Lonely Planet gekozen, de vermoeidheid begon behoorlijk in te slaan.

En daar zit ik dan! Met mijn eerste koude Costa Ricaanse biertje in de tuin van het hostel mijn eerste verslag te schrijven.
Eerst had ik het idee om morgen alweer verder te touren, maar ik denkkkkk dat ik morgen nog een dagje hier blijf. Hoef me natuurlijk nergens voor te haasten :-)

Ben benieuwd wat me hier allemaal te wachten staat.

Slaap lekker!


  • 27 Januari 2015 - 15:09

    Joop:

    36 uur Jemig, maar nu begint het echt!!! veel plezier daaro. X

  • 27 Januari 2015 - 17:39

    Marijke:

    ik zou lekker nog n dag met n koud pilske in dat hostel blijven, lekker genieten! knuf X

  • 27 Januari 2015 - 22:08

    Parents:

    Hé dochter lief, leuk eerste verslag. Fijn dat je er bent. Geniet. Xx

  • 27 Januari 2015 - 22:50

    Fam Bouwmans:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen. Ga er van genieten.grt.

  • 02 Februari 2015 - 17:18

    Ndeelen:

    leuk maar vooral sms midden in de nacht vind ik gewoon fijn.heel veel kusjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Nieuw avontuur !

Het is tijd om weer een klein stukje van de wereld te ontdekken :-)

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2015

TUANI

20 Februari 2015

Nicaragua!

05 Februari 2015

Pura vida !

27 Januari 2015

San Jose
Marloes

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 3667

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 30 Maart 2015

Nieuw avontuur !

Landen bezocht: